(Česky) Chodička – hry, které nemůžeme hrát, když jsme dospělí ^^

Sorry, this entry is only available in Czech. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Když jsem byl menší, hrál jsem s bráchou hru “chodičku” s dřevěnými kostkami. Chodička funguje tak, že dva hráči pohybují jednotkami z dřevěných kostek po koberci a snaží se obsadit budovy. Budovy produkují jednotky, a jednotky hráčů proti sobě navzájem útočí. Jeden z hráčů hraje typicky za “nepřítele”, který “přichází”, tzn. nemá základnu, ale jeho jednotky se spawnují na okraji území, který “hráč” vidí.

Chodička je modelována částečně podle Dračího doupěte, ale hlavně podle počítačových real-time strategií jako Age of Empires a State of War.

Základní jednotkou byl "voják", skládající se z jedné kostky a barevné destičky. Barva destičky určovala jeho příslušnost: červený je nepřítel, modrý je hráč, žlutý je spojenec; význam zelené se měnil hru od hry.

Základní jednotkou byl “voják”, skládající se z jedné kostky a barevné destičky. Barva destičky určovala jeho příslušnost: červený je nepřítel, modrý je hráč, žlutý je spojenec; význam zelené se měnil hru od hry.

"Vylepšený voják" uměl střílet na větší vzdálenost a silněji.

“Vylepšený voják” uměl střílet na větší vzdálenost a silněji.

Tank byl mnohem odolnější a mocnější jednotkou, a dobře se za něj "ovládalo" - bylo jednoduché ho vzít do ruky a posouvat.

Tank byl mnohem odolnější a mocnější jednotkou, a dobře se za něj “ovládalo” – bylo jednoduché ho vzít do ruky a posouvat.

"Mágo mágo" byla zvláštní jednotka, která dokázala konvertovat nepřátele na svojí stránu, jako Monk v Age of Empires.

“Mágo mágo” byla zvláštní jednotka, která dokázala konvertovat nepřátele na svojí stránu, jako Monk v Age of Empires.

"Minotaur" byla jednotka na boj na blízko, kterou hráč nemohl produkovat, a měl ji jen nepřítel, anebo ji hráč musel získat zajmutím.

“Minotaur” byla jednotka na boj na blízko, kterou hráč nemohl produkovat, a měl ji jen nepřítel, anebo ji hráč musel získat zajmutím.

"Vyráběčna všeho" byla továrna, která čas od času vyspawnovala novou jednotku. Slabší vyráběčny uměly produkovat jen jednotky jednoho druhu.

“Vyráběčna všeho” byla továrna, která čas od času vyspawnovala novou jednotku. Slabší vyráběčny uměly produkovat jen jednotky jednoho druhu.

Toto je pramen, který hráč musí obsadit.

Toto je pramen, který hráč musí obsadit.

Hlavní základna zeleného hráče, se dvěma pevnými kanóny a otevřenými dveřmi.

Hlavní základna zeleného hráče, se dvěma pevnými kanóny a otevřenými dveřmi.

Hlavní základna je připravena na útok.

Hlavní základna je připravena na útok.

Na hlavní základnu útočí nepřítel, a už prolomil zeď! Kanóny nemají proti minotaurovi šanci!

Na hlavní základnu útočí nepřítel, a už prolomil zeď! Kanóny nemají proti minotaurovi šanci!

Stihnou posily modrého přijít včas, než zelený ztratí svojí základnu??

Stihnou posily modrého přijít včas, než zelený ztratí svojí základnu??

Hra měla populační limit - každý hráč nemohl mít více než 12 destiček své barvy a 2 temné kostky - to byl počet, který jsme těchto destiček měli pro barvu, od níž jsme měli nejméně destiček.

Hra měla populační limit – každý hráč nemohl mít více než 12 destiček své barvy a 2 temné kostky – to byl počet, který jsme těchto destiček měli pro barvu, od níž jsme měli nejméně destiček.

A nakonec - takto vypadá neaktivní Hvězdná brána.

A nakonec – takto vypadá neaktivní Hvězdná brána.

Hvězdná brána je otevřená a alarm aktivní.

Hvězdná brána je otevřená a alarm aktivní.

A iris je zavřená.

A iris je zavřená.

Na náš tehdejší věk měla hra celkem dost pravidel, ale na můj současný věk už má zase příliš málo pravidel… mno, nevadí… najdu si jinou zábavu ^^.

Leave a Reply

Your email address will not be published.