Damn it, Blasto, I told you to bring in those vorcha alive for questioning.
This one didn’t have anything to ask them.
You blew up half a level of Zakera Ward.
It was an aesthetically displeasing habitat anyway.
You don’t get it, Kahje-Clan. Ever since they found eezo on the vorcha homeworld, the Council’s been trying to make nice. Bottom line, you can’t touch the vorcha. They’ve got diplomatic immunity.
Then this one will not attempt diplomacy.
You’re also getting a new partner.
Are you engaging with reproductive behavior with this one?
Unless you want your Spectre status revoked, you’re working in a joint operation with Bubin from C-Sec.
An elcor? You know this one works alone.
Look, I’ve had to talk them down from suspending you. I’ve gotten a pulmonary ulcer from dealing with this mess. I can’t even eat solid food!
You would benefit from shedding excess body mass, Chief.
Pracovní den programátora
Jak vypadá pracovní den programátora? To je otázka, kterou jsme já i další měli na střední škole, a měli jsme problémy si ji zodpovědět. Moje představa byla, že sedím v místnosti, sám a před počítám, a píšu řádek za řádkem kódu do Visual Studia, z něhož nakonec vyjde hotový program.
Ale to mi nestačilo. Jistě, programátor v práci píše kód, ale jak to přesně vypadá? Co vlastně dělá? Pracuje sám nebo s dalšími? Jak ví, co má programovat?
Tyto otázky se pokusím zodpovědět v tomto článku. Moje informace pochází z mých vlastních zkušeností při programování v pozici zaměstnance, a také ze zkušeností mých kamarádů, kolegů a známých.
Recenze a návod na koronahra.cz

Hry o kontrole epidemie se často potýkají s problémem, že když provedete protiepidemická opatření včas a silně, tak můžete virus eliminovat a předejít tak komplikované fázi hry.
Na internetu se ale objevila simulační hra, koronahra.cz, která tomu předchází zaprvé tak, že začínáte už v rozvinuté epidemii, ale hlavně tak, že vám každý den přibyde 10 nemocných, ať děláte co chcete, a tedy epidemii nemůžete nikdy zastavit.
Vydávám svoje povídky pod licencí CC-BY-4.0, a svoje hry pod GNU GPL 3.0
Já, Petr Hudeček, pracující také pod přezdívkami Lesan, Oracions a Soothsilver, tímto vydávám:
- veškerou svoji vydanou beletrii (povídky, komiksy, romány) pod licencí CC BY 4.0. To znamená, že tyto příběh můžete nahrát kamkoliv chcete a stačí, když mě označíte jako původního autora;
- veškeré své vydané počítačové hry pod licencí GNU GPL 3.0. To znamená, že je můžete nahrát kamkoliv chcete a můžete vytvořit svoje vlastní počítačové hry založené na mých hrách. Pokud to ale uděláte, musíte takové hry také vydat pod licencí GNU GPL 3.0.
Cat Colony Crisis Walkthrough/Guide
Cat Colony Crisis is a short simulation game about managing a disease outbreak. You are on a spaceship with 15 cats, 1 of them is infected, and your goal is to end the outbreak, preferably with as few infections as possible.
The game is quite fun, but when I first started, I played 3 times on the default difficulty settings and each time I lost and all of the cats fell sick. However, after I learned some tricks and got better, I now tend to win easily, usually with 1-3 infections only.
You can download it at https://devils-cider-games.itch.io/cat-colony-crisis
Model judging criteria for game dev competitions
Statistiky nákazy covid-19 v České republice
Přerušme epidemický proces!
- Myjte si ruce.
- Dodržujte odstupy.
- Buďte ohleduplní.
- Zůstaňte doma.
Společně to zvládneme.
Multilanguage game using GNU gettext in C#
I’m currently creating a video game in C#/Monogame. It started off in Czech, but I wanted it to be available in Czech and English, so I set out to add multilanguage support to the game.
In this article, I’ll explain why I chose gettext and how I added it to my C# game.
Alternativní světy
Od roku 2015 píšu krátké povídky o světech, které jsou přesně jako ten náš, až na jednu podstatnou změnu, a prozkoumávám, jak by tato změna ovlivnila náš každodenní život.

Probabilistická smrt (2015)
Představte si svět, kde se vám nemůže přihodit smrtelná nehoda. Ale každou půlnoc Smrt spočítá pravděpodobnost, s jakou jste daný den mohli umřít a s takovou pravděpodobností zemřete v okamžiku odbití půlnoci.
Náhodný oční systémový šok
“Mrkačka” je hrozná nemoc. Z ničeho nic se uprostřed noci probudíte, vaše oči se dají do zběsilého pohybu, dostanete se do křečí, a zemřete. Žádné varování, žádné predispozice, jen náhodná okamžitá smrt. Existuje jeden způsob, jak ji předejít, a to jednoduchým cvikem, který provedete každý den. Ovšem počet lidí, kdo na cvik zapomínají, se zvyšuje…” (povídka, 1200 slov)